The fair

Lokal tid: 00.50
 
Direkt efter practice i torsdags åkte jag med några tjejer till the fair och mötte upp resten av ett gäng. Tolv personer tror jag vi var och vi åkte karuseller, spelade spel och åt mat hela kvällen. För er som inte vet vad en fair är, det är som Gröna Lund fast med djur och mer mat. Den håller på i tre veckor och sen stänger det igen för resten av året. Trodde det skulle vara som en marknad men det var ett stort område med massor av karuseller och bergochdalbanor, olika spel, restauranger, "kiosker" med mat från världens hörn och hundratals djur! Huvudordet för maten är friterat; frierad kakdeg, friterad majs, friterat smör, allt går att fritera här. Åt funnel cake med grädde och jordgubbar vilket är typ som en våffla fast mer friterad (såklart). Hade det riktigt kul och lärde känna tjejerna ännu mer! Var skönt att göra saker tillsammans utanför skolan och the fair var ett perfekt ställe att vara på!
 
Igår (eller egentligen idag, har inte gått och lagt mig än så) åkte jag till the fair igen, fast nu med min vfamilj. Upptäckte fler ställen där man kunde kolla på djur, utställningar av alla möjliga saker och mer mat haha. Idag provade jag curly fries vilket är pommes som är extra krispiga och krulliga, elephant ears vilket är friterad deg med sylt eller kanel på och massa sample food. I en av hallarna sålde de saker och på många ställen fick man provsmaka, åt godis, dippsåser, energidryck mm. Blev mätt bara på det haha. 
 
På kvällen åkte vi hem till min vmammas systerdotter+man och åt middag. Efter det åt vi scones från the fair och spelade kort. Lärde dem vändtian vilket var väldigt kul! Fortsatte spela det även när vi kom hem för tydligen fanns det en chans att se norrsken nu i natt och vi ville hålla oss vakna. Vi gick ut och kollade men såg inget tyvärr :(
 
Imorgon ska jag träffa några andra personer från skolan men vet inte riktigt vad vi ska göra. De vill i alla fall göra saker jag aldrig gjort förut och som är typiskt amerikanska. Låter bra tycker jag!
 
BTW: JAG VANN US STUDIES-GREJEN DÄR VI SKULLE PRICKA IN USA:S STATER!! 1-0 TILL UTBYTESSTUDENTEN HAHA
 
Funnel cake
 
Jag och Jennifer
 
 
Jen, Jennifer och jag
 
Enorma pumpor som vägde ca 500kg!!
 
Kate (Kazakstan), Jennifer, jag och Bruna (Bracilien)
 
 
Riktigt dålig bild men såhär ser elephant ears ut (gjorde en 50/50 med sylt och kanel)
 
Man smörjde in händerna med en salva och sen skulle man tvätta dem. När det var klart gick man in i ett
rum och händerna lyste där man fortfande var smutsig. Såhär blev resultatet för min vfamilj, Anna var 
riktigt duktig 
 
Vitt lyste också haha. Vmamma, jag och vsyster
 
Provade på att skjuta pilbåge. Jag och vsyster 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu