Söndag

Lokal tid: 18.08
 
Började gårdagen med att skypa med min familj och gud så underbart det var! Det är verkligen ovant att gå från att prata/träffas varje dag till att bara göra det någon gång i veckan och då via messenger. Har skickat små uppdateringar till mina föräldrar då och då men igår var första riktiga samtalet sen jag lämnade Sverige. 
 
Åkte sedan till kyrkan som var lika rolig som vanligt. Är med i kyrkkören nu tillsammans med min vmamma och ena vsyster+ några till från kyrkan och vi sjöng vår första låt igår. Det gick bra och det ska bli kul att sjunga mer snart! 
 
Efter kyrkan drog jag, vmamma och båda vsystrarna till Seattle för sightseeing och shopping! Min vpappa stannade hemma och kollade på Seahawks (Seattles football-lag) som tyvärr förlorade. Deppar dock inte för mycket, vi vann det senaste och vi är ju faktiskt bäst i USA sen vi vann Super Bowl i februari whoop whoop. Back to shoppingen, vi började på Pike Place Market som är som en stor saluhall i flera våningar. Gick inte runt på hela men var inne i några butiker, kollade på alla vackra blommor (mamma du skulle svimma av och de kostade bara 5 dollar) och på den traditionella fiskkastningen som några av fiskarna gör.
 
Bredvid Pike Place ligger "the gum wall" vilket är flera väggar i en gränd fullproppade med tuggummin! Det mesta var bara ditklistrat med vissa hade skrivit meddelanden och den sötaste var "Will you marry me" skrivet med tuggumin. Var ju såklart tvungen att bidra jag med haha
 
 
Gick sedan ner till piren där jag och min yngsta vsyster bestämde oss för att åka pariserhjulet som finns där. Jättestort och man fick en fin utsikt över Seattle och vattnet. Bilderna blev inte lika bra då man sitter i en kabin men ni ser lite hur det ser ut längre ner. Min kamera hade dessutom laddat ur så kunde bara använda min mobil.
 
Åt lunch på en italiensk restaurang där portionerna är gigantiska! Man beställer small eller large och vi var fyra personer som delade på en small och dessutom fick ta med en doggybag! Var lite extra special då de har ett bord vid köket som vi tog så såg när kockarna lagade mat och fick se alla goda rätter de serverade. De har en efterrätt som är en stor brownie tror jag med grädde, den var större än vår "lilla" matskål!
 
Åkte till univeristetsområdet lite högre upp i Seattle där vi shoppade i secondhandbutiker. Brukar aldrig göra det hemma men här fanns det massor med snygga kläder! De hade dessutom märkesskläder för 100 kr! Hittade en prickig t-shirt och en randig trekvartsärmad tröja som lugnt skulle kostat 350/400 kr hemma men här 200 kr!!
 
Bra avslut på helgen och nu är det skola igen. Har precis pluggat i 1,5 timme så är ganska så trött, men det är bara att bita ihop. Vissa saker i USA är lättare än hemma men man får mycket mer läxor, varje dag har jag t.ex en skrivuppgift i engelska och mattetal att göra. De är dessutom till dagen efter så man måste göra dem... Ska kanske byta ut en klass denna vecka så väntar lite med beskrivningarna av de andra så länge. Ha det så bra, puss på er
 
Giganstisk köttbullar! Åt inte det här utan de visade bara hur de såg ut. Jag föredrar ju mina delikatess-
köttbullar dessutom haha
 
Sitting in the kitchen
 
Gum wall
 
Pekar på mitt tuggummi om ni undrar
 
Pike Place Market
 
Seattle med Mt Rainier i bakgrunden. De två arenorna i mitten är till för Seahawks (football) och Mariners 
(baseball)
 
Från pariserhjulet
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu