Mina classes

Här kommer en beskrivning av mina klasser som jag tar, lite vad vi gör och så. Skolan börjar 7.30 och slutar 14.00. Alla lektioner är 50 minuter förutom 4th som är en timme och careers/study support som är 25 minuter. Lunchen är en halvtimme lång, 10.35-11-05. XC börjar 14.20 och håller på olika lång tid, men slutar oftast mellan 15.30 och 16.00. 
 
1st period: Advanced Algebra med Mr. Callison
Algebra som ni förstår. Nivån är ungefär som första året på natur, vi håller på att rita grafer, lösa ut y=Mx+b (y=kx+m i Sverige) osv. Inte speciellt svårt och det är skönt att bara behöva repetera det jag kan. Sitter med några tjejer som är helt ok, ganska så fjortis haha. Pratar mest med en av dem då hon är med i danslaget. Läraren är jättesnäll och är bra på att lära ut. Han älskar utbytesstudenter och ställer frågor lite då och då om Sverige vilket alltid är kul!
 
2nd period: Ceramics/pottery med Mrs. Alger
Älskar denna klass! Sitter med ett gäng härliga männikor, jobbar med lera och gör skålar osv. Ni har sett några av de sakerna jag har gjort och jag rekommenderar verkligen att ta denna klass om ni har chansen till det! Har aldrig drejat eller så innan men det är så avslappnande och kul, dessutom kan du göra saker du behöver! Har gjort en skål till mina ringar och en ljuslykta. Just nu håller jag på med en vas som jag verkligen hoppas blir bra! Har en bild på hur jag vill att den ska se ut, men det är ju ett proffs som gjort den så vi får se hur min blir i slutändan haha. 
 
2.5 period: Careers eller Study Support med Mr. Gillman eller Mrs. Alger 
På måndagar och tisdagar har vi careers vilket är en klass där man förbereder sig inför jobb och college. Vi ska under året göra volontärarbete minst 4 timmar och proa minst 4 timmar (efter skolan). Vi fyller i lappar om våra planer/mål ibland. Ganska onödig klass och för det mesta gör jag läxor eller pratar med människor.
 
Resten av veckan är det Study Support vilket betyder att man går till en lärare och får extra hjälp i det ämnet. Om man inte behöver hjälp kan man göra läxor eller som jag gör: fortsätta med leran haha. Är i samma klassrum som ceramics så de allra flesta jobbar bara på med sina projekt. 
 
3rd period: Marine Biology med Mrs. Stewart 
Marinbiologi. Tycker inte om denna klass speciellt mycket, men måste ha science... Vi gör labbar med vatten, pratar om jorden och kommer kanske snart prata om djuren i havet. Mycket ord, jobb och måste göra ganska mycket hemma. Har kompisar dock som gör det uthärdligt. Rekommenderar inte att ta science om du inte behöver eller älskar biologi etc. Finns roligare saker att göra
 
LUNCH 
Bästa tiden på dagen! Äter min lunch som jag tar med: macka, banan och smaksatt vatten (kommer skriva mer om det sen, men kort sagt vatten som smakar läsk<3). Får även pepperoni från Jennifers pizza haha, hon tycker inte om pepperoni men tar den pizzabit med mest så jag får den! Det här är den enda stunden på dagen jag träffar mina närmasta vänner och det är så kul! Vi pratar om allt möjligt, kollar på männikor och gör planer för veckan.
 
4th period: US Studies med Mrs. Rhoden 
Amerikansk historia som faktiskt inte är så tråkigt. Läraren är jättebra, älskar utbytesstudenter (vilket gör att jag älskar henne haha) och lär mig saker på lektionerna så jag inte behöver plugga inför prov! Vi varvar anteckningar med "lekar" så det inte blir långtråkigt. Har precis lärt känna två tjejer i klassen vilket gör att det är kul att gå dit!

5th period: Metals and Jewelry Design med Mrs. Buckle
En klass där vi gör smycken, om läraren hinner runt för att förklara hur man gör. Trevlig lärare men hon är inte speciellt bra på att lära ut. I stället för att ge instruktioner till hela klassen går hon runt bord för bord och gör allas smycken? Verkligen chill men tyvärr kom jag in sent så fick platsen som var över. Sitter med en kille med social nivå 0 och vi får inte byta platser. Så jobbar på med mitt och sen mobil. Kanske var roligare om jag hade vänner i klassen. 

6th period: Communication Arts with Mr. Gillman
Vanlig engelskaklass, som svenskan i Sverige. Vi har en textbok där vi läser en text varje dag och svarar på frågor/ skriver en miniuppsats. Ganska svår ibland med t.ex dikter, jag menar det är svårt att göra det på svenska och nu är det på engelska. Men läraren är awesome och jag har kompisar så det är en ganska kul klass. 

Där har ni mitt schema för den här terminen. Kommer inte ha Ceramics eller Jewelry nästa termin utan Culinary och en som jag inte valt än. Kaaaanske kommer byta ut Marine Biology också, får se om det blir bättre eller fortsätter vara svår och tråkig. Tips till alla blivande utbytesstudenter: Välj roliga klasser som ni tycker verkar intressanta och inte kan ta i Sverige. Och om något är svårt/tråkigt: Byt ut den


 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu