Fredag och lördag

Lokal tid: 23.53

Igår var det äntligen dags för ett football game igen! Hängde med mina härliga kompisar, köpte skoltröjor och skrek som en galning. Måste ha hjälpt för vi vann med 48-14 över Curtis! Go GK Eagles alltså. Älskar verkligen hur hela publiken har skolan färger på sig, skriker, sjunger och dansar tillsammans. Bandet spelar låtar, the cheerleaders hejar och spelarna gör touch down efter touch down. Stämningen är på topp och det är verkligen som på film. 

Idag åkte jag, mina vföräldrar och älsta vsystern till Seattle då Ally börjar college igen på måndag. Med en fullproppad bil åkte vi till campus och hjälptes åt att flytta in henne i hennes lägenhet/dorm. De är fyra tjejer som delar lägenhet och i resten av huset är det likadant. De andra tjejerna flyttade in idag också så träffade dem och deras föräldrar. 

Efter ett par timmar var vi alla i stort sett klara och min familj åkte till ett ungefär gatukök där de säljer kubanka smörgåsar. Åt en med pulled pork och den var gudomlig! Gatuköket har fått massor med priser och är en av topp åtta ställen man måste äta på i Seattle, fick vänta 30 minuter på mackorna men det var det verkligen värt! 

Åkte tillbaka till campus och gick runt lite och kollade på alla byggnader och området. Fixade de sista grejerna i lägenheter och sa sedan hejdå till Ally. Vi träffas igen om två veckor men ändå synd att vi inte kommer bo tillsammans i år.

Jennifer, jag och Kate (Kazakstan)+ några tjejer som jag inte känner i bakgrunden haha


Band


GK


Jag, Kate, Jennifer, Kaitlin och Ava



Vit t-shirt och grå tjocktröja (som är jättegosig)
At Seattle Pasific University




Seattles älsta träd som råkar vara på campus


En av många byggnader där folk bor




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu