Sjuk

Blev inte mycket med mina halvdagar förra torsdagen och fredagen. Låg hemma med feber och ont i halsen i stället (alltid när man inte behöver vara i skolan...). När det blev värre bestämde vi oss för att åka till urgent care (typ vårdcentral). Fick uppleva den amerikanska health system med försäkringar osv. Åkte till ett ställe fredag kväll, men de sa hejdå innan vi ens satt oss ner då min försäkring inte gällde där. Ringde försäkringsbolaget och fick adresserna till två andra ställen, men de hade stängt för kvällen.

Tidigt lördag morgon åkte vi dit och fick komma in. Gick rätt smidigt och fick träffa en sjuksköterska och en läkare som gjorde en undersökning. Vet inte vad det var för fel, engelskan blev lite för avancerad haha, men fick recept på antibiotika och steroids. 

Andra problemet, min försäkring säger att jag måste betala min medicin själv, skicka in massa papper, och sen få tillbaka pengarna. 600kr för en veckas medicin... Kanske är samma i Sverige, men det var inte det roligaste att betala. 

Oh well, mår bättre med medicinen nu! Kan prata normalt, äta annat än yoghurt och glass (kommer sakna glassdieten dock), och behöver inte gråta varje gång jag sväljer! Så även fast allt är krångligare i USA blev det bra tillslut! 

Här får ni en fin bild på Rainer. Har varit över 25 grader hela helgen! Tyvärr kommer typical WA-vädret tillbaka några dagar nu, men tror det blir sol lagom till helgen igen

Kommentarer
Postat av: Ditt största fan :D

Krya på dig!! ;**

Svar: Taaack❤️❤️
Louise Eklund

2015-05-11 @ 07:32:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu