Snowshoeing

Igår var det Martin Luther King Day och vi hade ledigt från skolan. Eftersom det är en helgdag var även mina vföräldrar lediga och vi bestämde oss för att åka till Mount Rainier. Först hade vi tänkt åka pulka och leka i snön, men det var för lite snö eller nåt så i stället provade vi att gå med snöskor! Ingen av oss hade gjort det förut, men det var plättlätt. Vi var en grupp på 10 personer som gick tillsammans med en guide. Vi gick i ca 1,5 timme och med alla backar upp och ner var det ett riktigt träningspass. Dock var naturen och all snö så vackert så jag klagar inte alls. Det här är den första gången jag sett snö (slasket under Thanksgiving räknas inte) sen förra året och jag har faktiskt saknat det. Vi gick till en utkiksplats där man skulle fått en väldigt bra bild på toppen, men tyvärr var det dimmigt precis där så vi såg bara lite av den. Det var en härlig dag med soligt väder, snö och snowshoeing. Måste hitta vart man kan göra det i Sverige! 










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu