2015

Det nya året har varit rätt så chill hittills, streckkollat en tv-serie på netflix haha. Nyårsafton var inget speciellt, några vänner till familjen kom över och jag hängde med Ally i stort sett hela kvällen. Under dagen satt och och gjorde lite läxor som jag hade över lovet (seriously, varför gör lärare så??). Eller egentligen var det "optional, but highly recommended if you want a grade...". Var riktigt knäppt klockan 3 då jag fick sms från folk i sverige som sa gott nytt år. Där satt jag i min pyjamas och pluggade medan de var ute och festade och kollade på fyverkerierna på stan haha. Vid midnatt kollade vi på space needle på tv där det var en stor fest. Sedan gick jag och Ally ut på en kort promenad och kollade på fyverkerierna vilket var väldigt mysigt. Vi gick i våra foppatofflor och en filt runt oss haha. Inte riktigt som jag brukar fira i Sverige, men det var inte dåligt för det. Kollade runt med andra utbytesstudenter och mina amerikanska vänner och de verkade inte fira det på något annat sätt. Nyår är alltså en högtid som svenskar går all in på medan USA inte gör det haha. 
 
Nyårsdagen var min vpappas födelsedag så vid frukost åt vi omelett, bacon och hash browns samt gav honom några paket. Sedan åkte vi till Camano Island för nyårsdagsparty hos Patti och Andy. Det var en väldigt livlig fest, speciellt eftersom det var nyårsdagen haha. Det var massor med folk där, alla musiker, så det var konsert med piano, saxofon, trombon, trummor, sång och kornett bland annat. De som inte var musiker är hobbykockar så maten kan man inte klaga på heller.. På vägen hem stannade vi och åt en födelsedagsmiddag för Eric på Culpeppers, och det avslutade dagen. Btw alla ni som känner mig, jag åt fisk två gånger den här dagen. Tonfisk och hälleflundra, och jag visste att det var fisk. Det trodde ni aldrig va? Smakade ok, men fy vad det stinker haha.
 
Igår Kate över en stund och vi kollade på film. Är det någon som hört talas om Three Steps Above Heaven (eller Tres Metros Sobre El Cielo)? Det är en spansk film som var jättepopulär i Kazakstan för två/tre år sedan, och Kate var så förvånad över att jag aldrig hört talas om den haha. Den var riktigt bra så nu ska jag försöka hitta del 2 och del 3 kommer snart ut också, yay! 
 
Idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Försöker hitta några vänner som inte har något för sig, men alla är upptagna tyvärr. Kanske följer med upp tilll Seattle och säger hejdå till Ally, vi får se. 
 
I brist på bilder får ni en gammal goding igen. Utsikten från Andy och Pattis hus, to die for!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu