Rehearsals

Två dagar av play rehearsals har gått och hittills älskar jag det! Vi är en sån härlig grupp, och lärarna är härliga, och vi är såna töntar att allt blir roligt haha. 

Onsdag var första dagen och vi läste igenom halva scriptet och gick igenom schemat osv.

Idag, torsdag läste vi klart andra halvan (min del). Största delen gick dock åt till lära-känna-aktiviteter typ. Först stod alla i en ring och en person stod i mitten och gjorde den typiska blunda och falla bakåt/sidan/framåt. Sedan stod vi i två led och de första personerna skulle gå mot varandra utan att skratta. Klarade mig första omgången, men andra gången gick jag mot en kille som började ta av sig kläderna, och jag bröt ihop hahah. Det mest roliga/awkward var dock när vi pratades ihop två och två. Jag var med Jaron som är min man i teatern. Man skulle stå nära varandra och kolla varandra i ögonen utan att säga något. Vi gjorde det i 30 s, sen skulle vi hålla händer och göra samma sak under en minut. Kunde hålla mig allvarlig i stort sett hela tiden, men ibland skrattade jag till lite grann. Där står jag och håller handen, och tittar en i en killes (som jag knappt känner) ögon. Helt normalt hahah. Nej men det var väldigt roligt! Gjorde lite mer saker, men det här var väl de största. Är så glad att jag får vara med i teatern, och det kommer blir två underbara månader tillsammans med the crew!

The script


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu