Helgen

I fredags åkte jag och Sam till Buffalo Wild Wings och åt middag. Chicken wings är heaven!! Åt oss proppmätta på det och försökte komma på vad vi skulle göra. Till slut bestämde vi oss för att åka till the mall och gå runt (standard i USA haha), men det blev faktiskt lyckat. Träffade några av hennes kompisar från GK, de var härliga alltså! De skulle äta middag men vi bestämde oss för att ses senare på Yeti. Under tiden gick vi runt i lite affärer, och vi hittade prom dresses! De var jättefula på mig, men ändå så kul att prova dem och jag längtar till juni då prom är!! Vi åkte till yeti och träffade killarna. Vi tog över partyrummet, och tog massa samples med oss hahaha. Satt där hur länge som helst, och de frågade MASSOR om Sverige, skrattade så jag grät ibland. Var så kul att träffa nytt folk från GK, tror vi kommer ses igen snart!
 
Lördag hade Anna en pianokonsert som vi åkte och kollade på. Hon spelade Pink Panther och var så duktig #stoltsyster haha. Var även några riktigt bra pianister, fick lite inspiration vad jag ska spela nästa år! Efter konserten åkte vi till Cold Stone (prickat av från min food bucket list). Det är en ice cream bar där glassen är super creamy (krämig?). De tar typ kulglass och lägger den på kall sten, och blandar i allt du vill ha, och det blir supergott! Jag orkade inte bestämma mig, så jag tog en av deras färdiga förslag, äppelpaj. Heaven här igen alltså! Vaniljglass med kanel, äpplen med kanel, och graham crackers, dör the food death. 
 
Idag var vi i kyrkan, no surprises there. Åkte till min vfamilj gamla hus och städade ur det då de sålde det i helgen. Träffade en av deras gamla grannar, en freshman. Han var så söt hahah, 14-åringar i USA är som 10-åringar i Sverige, no kidding. Han var rolig, skämtade mycket, och var adorable. I kväll spelade jag kort med min vpappa. Har lärt alla spela vändtian, och äntligen börjar det bli en match när de kan alla knep.  OCH ÄNTLIGEN, EFTER FEM MÅNADER I USA HAR JAG LÄRT MIG HUR MAN BLANDAR KORT PÅ SÅNT DÄR COOLT SÄTT!! Upptäckte när jag kom hit att alla (eller i alla fall 95%) kan blanda kort, och jag lovade att jag skulle fixa det också innan jag åkte hem. Nu kan jag det, awesome! Thank you Eric for teaching me!! 



Kollade på första deltävlingen av Mello. Kunde knappt lyssna på vissa låtar dock, för alla hade en sån svensk accent i engelskan!! Har aldrig tänkt på det förut, så antar att det är för att jag hör engelska varje dag nu. Skrattade riktigt gott åt det, hoppas inte jag lät så förut!! 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu