Dress Coded

En stor skillnad mellan den svenska och amerikanska skolan är att i USA finns det en så kallad dress code på de flesta skolor. En (lång) lista med saker du inte får ha på dig. Det är till exempel inga hattar, inga assaulting tröjor, inte gå barfota osv. För oss tjejer finns även: kjolar/klänningar/shorts får max vara 6 inches över knät. Om man inte följer reglerna kommer en lärare och säger till dig, och du måste gå och byta om. Idag hade jag på mig en helt vanlig klänning, har haft den i kyrkan, på fester, en helt vanlig klänning helt enkelt. Stod med några vänner och en lärare kommer fram och säger "I don't dig your dress, it's very short". H-E-R-R-E-G-U-D, det är en vanlig klänning hade jag lust att säga, det var ju inte som att jag visade upp hela arslet för skolan... Men i USA har tonåringar inget att säga till om så det var bara att hålla med. Spelade dum och sa att jag inte visste om reglerna, att jag lovade att inte ha på mig den igen, blablabla. Lyckligt nog gick hon på det, och jag slapp gå och byta om (inte för att jag hade med mig ett ombyte i alla fall). Orkar inte med amerika ibland! Worry about all the failing students, not about if my dress is more than 6in over my knee!!! Trots irritation skrattar jag bara, skulle vara kul att se lärarna komma till en skola i Sverige..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu