Shopping och kanelbullar

Lokal tid: 23.07
 
Blev inget sleepover igår utan en kväll med vänner i stället. Åt pizza, godis, skrattade, sjöng, dansade och pratade i timmar. Det var riktigt härligt och jag är så glad att jag har lärt känna dessa tjejer! Träffade dem+ några till idag igen för homecoming dress shopping! Gick till massor av butiker och hittade tillslut min klänning. Blev ingen jättefancy men en snygg klänning som jag fasktiskt kan använda vid fler tillfällen. Hur den ser ut får ni se om två veckor då själva dansen är, ååååh vad jag är excited! Kommer gå i en grupp med både killar och tjejer, några är dejter och några är bara vänner och det ska bli galet kul! Fixa sig med tjejerna, ta hundratals bilder, restaurang och såklart dansen! 
 
Hittade lite andra saker också när vi shoppade, en vardagsklänning, ett par mönstrade byxor (är kär i sådana, kommer definivt köpa flera!), ett läppstift och två par skor. Ännu en gång blir jag förvånad över hur billigt allt är i USA. 800 kr för ALLT! Seriously, i Sverige skulle bara klänningen kosta 500 kr... Kommer vara så himla snål när jag kommer hem haha. Efter shoppingen åkte jag, Kaitlin och Melissa till Menchies och åt froyo <333 De hade helt nya smaker och hade verkligen ångest över att välja. Önskar jag kunde gå dit varje dag så jag hinner smaka alla innan de byter! 
 
Idag är det ju kanelbullens dag och det får man inte missa, även fast man är i USA! Min värdpappa var så duktigt och bakade bullar igår medan vi var i skolan och de smakade riktigt bra! Har bestämt mig för att fira de allra flesta matdagar som Sverige har, i alla fall de goda. Tycker inte äggets dag är så viktig, men kladdkakans dag ska firas (tre veckor kvar för den som undrar)! 
 
Amanda, Jennifer, Kate and me. Senare kom även Katilin och Jennifer #2. Jag och Kate fick också äkta 
american cupcakes med funfetti and a cherry on top 
 
Var ju tvungen när vi var på Menchies haha
 
 
Nej jag har inte så breda höfter, hade ingen bättre galge bara haha
 
Vardagsklänningen jag köpte. Älskar att man ena dagen har klänning i skolan och andra byxor och munkjacka!
 
Höstskor och ballerinaskor. Är du nöjd nu mamma, ett par svarta bellerina haha  
 
Kanelbulle <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu