Busy weekend

Lokal tid: 20.48
 
Var ledig från skolan i fredags så åkte med min vfamilj upp till Seattle. Började med en försenad födelsedagslunch för min vsyster. Efter maten åkte vi förbi ett stentroll som finns under en bro, den är jättestor och bara i sin hand håller den en bil! Fortsatte till "the mystic soda machine", en läskmaskin där man inte vet vad man får och ingen har någonsin sett den bli påfylld... Vi var såklart tvugna att prova den och jag fick en citronläsk som smakade ungefär som sprite. Rolig grej som var på min bucket list haha.
 
Åkte sedan till Science Center där vi kollade på en utställning "Believe it or not", där man fick se olika saker som var rätt så coola. Världens längsta man fanns där (som en docka, inte den riktiga..), miniatyrskulpturer som fick plats i nålhuvudet osv. Gick också in i en "regnskog" där det fanns fjärilar. De flög runt och man kunde se dem äta, och bara kolla på dem på nära håll.
 
På kvällen åkte vi vidare till Tacoma där vi mötte mina farföräldrar för att kolla på Shrek- the musical. Vi har säsongsbiljetter där så kommer åka dit fler gånger i år vilket är jättekul! Musikalen var rolig och lite annorlunda, inte som filmerna. 
 
I lördags åkte vi till Longview för att fira mina morföräldrars 50-års bröllopsdag. Vi åkte dit tidigt för att fixa i ordning salen och ta fram mat. Var riktigt mysigt med foton från alla år, min mormors bröllopsklänning med mera. Träffade massor med släktingar som var härliga, hoppas jag träffar dem snart igen!
 
Söndagen började med en skypedejt med Lissie som jag knappt pratat med sen jag åkte! Även fast det gått så lång tid kändes det som vanligt. Vi pratade på om USA, Sverige, skolan och allt som har hänt sedan jag åkte. Love you darling! Lite roligt var det också att jag faktiskt börjar tappa svenskan haha. Funkade bra men fastande ibland på ord och fraser, det betyder väl att jag börjar komma in Engelskan mer och mer!
 
Lång helg med massor att göra, men klagar inte har haft det så kul! 

Space Needle


Han håller precis på att sätta sig ner haha. Men ja, han är lika lång som måttstocken så man känner sig rätt så liten (och jag är då 176cm...)







 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu