Veckan som gått

Lokal tid: 19.06
 
Bestämde mig i tisdags för att inte fortsätta med basketen. Det var inte tillräckligt kul och jag kände att basket inte är min grej. Var ett ganska svårt bestlut för samtidigt som jag inte vill göra något som inte känns bra/kul så missar jag en chans att lära känna männikor. Mådde faktiskt dåligt över att bestämma mig men tillslut gick jag på magkänslan som sa "sluta". I stället har jag nu kollat runt efter lite klubbar som skolan har, och hittade två stycken som kan vara roliga. Finns säkert fler, måste bara veta när och var de träffas haha. I onsdags efter skolan gick jag till swing club som är en klubb för swingdans! Har dansat basically hela livet och framförallt swingdanser så det var riktigt kul! Roliga männsikor som jag började lära känna lite grann, och förhoppningsvis kanske några blivande vänner! De var väldigt öppna och dansade i över en timme, skrattade en hel del och försökte vara så öppen jag kunde! Kommer definitivt gå dit fler gånger!!
 
I torsdags var jag med i fashion club. Inte det första jag hade tänkt joina, men det är under study support i samma klassrum som lektionen innan, så i stället för att gå till the commons och ha tråkigt (man får inte prata med någon) så stannade jag kvar. Denna gång var det en kvinna från något modecollege som berättade om olika yrken inom mode, colleget och liknande. I framtiden tror jag vi kommer göra saker att sälja och i vår kommer vi ha en modeshow! 
 
Igår fredag följde Kate med mig hem och vi satt och pratade i timmar. Hon är också en utbytesstudent så det blev mycket om värdfamiljer, våra hemländer men även om killar, skolan osv haha. Fick strömavbrott några gånger vilket var lite roligt av någon anledning. När man är trött blir allt kul... På kvällen åt jag och vpappa dinner, han bakade pepparkakor och när min vmamma kom hem tittade vi på film. Mysig fredag helt enkelt.
 
Idag tog jag det lugnt på förmiddagen och vid två-tiden kom Jada och hämtade mig. Vi åkte till the mall och åt lunch, shoppade lite och fick makeovers. JCPenney har en sephora inside där de visar hur man använder make up. I vanliga fall visar de en grej, till exempel ögonskugga, läppar etc men jag fick eyeliner, foundation, puder, läppstift, hela köret haha. Vet inte varför, tror kvinnan ville att jag skulle rekommendera henne för något? Köpte i alla fall ett läppstift och skrev upp namnen på det andra så jag kan köpa det under black friday! Kände mig rikigt söt när jag gick därifån haha
 
Imorgon åker vi till Longview för en tidigt thanksgiving-middag med vänner och familj till mina vmorföräldrar. Mer om det imorgon eller nästa vecka dock! 
 
Randal and I
Jazmine and I
 
Kaitlin, jag och Jennifer. Aren't we beautiful haha
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu