Try outs

Lokal tid: 20.21

Idag började winter sports season och jag, en av världens mest bollrädda person, signade upp för basket. Eftersom det är fler tjejer än som behövs har vi nu tre dagar try outs och på torsdag får vi reda på vilka som kommit med. Det är tre lag och vi är kanske 35-40 tjejer som vill vara med, vilket jag tror är mycket? Första träningen var i alla fall idag och vi körde stationsträningar med dribbling, skott och passningar om vartannat. Mellan varven körde vi även konditionsträning med sprints typ som idioten. Måste säga att springdelen basically var det enda som gick bra haha. Har bara tränat basket på idrotten i skolan så har inte så mycket erfarenhet. Tjejerna var dock väldigt snälla och då 75% har varit med tidigare gav de tips och hejade på mycket! Vi får se om mina försök leder någon vart eller om jag blir cut off. Helt ärligt spelar det ingen större roll, jag gör det mest för att träffa personer och ha något att göra om dagarna. Är mer peppad för spring season då jag ska köra track. Om jag inte kommer med blir det gym med Kate, swing club och kanske någon mer club om det finns någon rolig! Hoppas såklart mest på att komma med i ett av lagen!

När jag kom hem hade min vmamma en överraskning, efterrätt! Hon hade ätit lunch i Seattle med min vsyster på ett skandinaviskt bageri och köpt med sig norska wienerbröd! Som svenska fast med en vaniljfyllning och chokladglasyr, väldigt goda och speciellt efter en hård träning! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu