NY till CO till WA

Fick äntligen mina flygbiljetter inom USA igår! Jag kommer behöva mellanlanda.. Jag är verkligen nervös inför det, kommer jag behöva checka in mitt bagage igen eller kan jag bara hitta den nya gaten? Hoppas på det sista men då kommer ju nästa problem, hur ska jag hitta nästa gate på en stor flygplats? Som ni kanske förstår har jag aldrig mellanlandat förut och jag har verkligen ingen aning om hur man gör. Men det kommer väl att fixa sig tillslut och när jag väl är framme kommer jag kunna skratta över hur nervös jag var.

Den 30/8 börjar resan i New York och sedan kommer jag flyga i ungefär fem timmar till Denver, Colorado. Därifrån kommer jag flyga den sista biten på ungefär tre timmar till Seattle. Tror jag fick till flygtiderna rätt, det är lite svårt med alla tidszoner. Så åtta timmar blir det totalt i luften och sen tar det en timme med bil till Graham. Kommer vara framme där vid 18-tiden lokal tid vilket känns rätt skönt då jag kan gå och lägga mig ganska tidigt (social jag är). Men jag lär ju vara rätt jetlaged haha.

Flygbiljetterna från Sverige till New York skulle komma några dagar innan avresa men vet i alla fall att planet lyfter 10.25 och det tar väl typ åtta timmar dit men förhoppningsvis är det ju lite andra utbytesstudenter med på planet som man kan prata med. 

Och bara för att: 81 dagar kvar!!!



Kommentarer
Postat av: Hola

Hur lång tid tog det för dig att få dina inloggningar till själva ansökan efter du skickat in ditt "ja-tack"-papper? För jag postade mitt ja-tack förra torsdagen men har inte fått någon inloggning ännu??

2014-06-11 @ 17:09:33
Postat av: Madde

Har du typ soft-landing camp i NYC först? :) Du kommer iallafall bara behöva hämta ut väskorna när du byter från utrikesflyg till inrikes, så om du ska stanna i NYC behöver du aldrig hämta ut väskorna när du mellanlandar sen :) men fråga när du checkar in väskorna för säkerhets skull :) Kommer gå jättebra!

Svar: Ja jag ska på det! Gud vad skönt att jag inte behöver tänka på det, tack för att du sa det! :D
Louise Eklund

2014-06-22 @ 23:38:00
URL: http://nattstad.se/MadelenJson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu