Embassy of the Unites States of America

Sista delen i alla ansökningar är nu klar! Var på ambassaden idag och blev godkänd så om en vecka borde mitt visum vara hemma. Det tog tre timmar från det att jag började köa tills jag var klar och 2 timmar och 55 minuter bestod av väntan... Allt gick till såhär:
 
Man blir avprickad vid en säkerhetskontroll och får göra ungefär som på en flygplats med väska i korg och gå igenom en sån där bip-grej. Här måste man också lämna all elektronik.
 
Sen går man till väntrummet och får en kölapp. När det är ens tur lämnar man alla papper i första luckan och sen får man vänta igen.
 
En på ambassaden ropar upp ditt namn och du lämnar fingeravtryck i lucka 2.
 
Efter lite mer väntan blir du uppropad igen och går till lucka tre där "intervjun" är. Fick frågor som "vad heter ditt high school?", "vart ligger det?", "hur många syskon kommer du ha?". 
 
Inte så farligt och inget att vara nervös över. Fast jag ska inte säga något, glömde mina papper+pass i säkerhetskontrollen och glömde all engelska jag någonsin lärt mig haha. MEN allt löste sig tillslut och nu är det bara att vänta på visumet som kommer på posten.
 
Hade turen och fick köa med Amanda och inne på ambassaden träffade jag (eller snarare gjorde gjorde grimaser med haha) Sofie. Det gjorde att tiden gick liiite fortare i alla fall. 
 
Obligatoriska bilden utanför ambassaden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu