50





Kommentarer
Postat av: Mimmi

Nu är det inte långt kvar för oss utbytesstudenter!
Endel åker i veckan, endel nästa och endel i Augusti.
Men det är inte långt kvar alls! Är så himla taggad.
Hur känner du dig? Början skräcken krypa sig fram hos dig? Kram


Svar: Mest taggad såklart men ibland undrar man vad man håller på med haha. Är jättenervös för flyget i USA (ska mellanlanda) men det ska bli så skönt att snart få träffa värdfamiljen och kompisarna i skolan :) Hur känner du dig? Kram
Louise Eklund

2014-07-16 @ 01:40:02
URL: http://www.skydreamer.blogg.se
Postat av: Lina

Tack! Ja verkligen, blev otroligt taggad nu när jag vet vart jag ska :) Åh vad kul! Jag åker från Arlanda, dudå? :)
Kram!

2014-07-16 @ 12:43:35
URL: http://usalina.blogg.se
Postat av: Mimmi

Vart ska du mellanlanda?
Själv ska man mellanlanda på båda O'hare (en av USA's största flygplatser) och Atlanda airport (Världens största flygplats!) så är himla nervös för det!

Annars känner jag mig rätt lugn, att lämna familj och vänner känns skräckinjagande och den känslan kryper sig fram snabbare och snabbare.
Annars är värdfamiljen jättesnälla och jag ser fram emot att träffa de!

När åker du?
Kram

Svar: Jag ska mellanlanda i Denver som verkar vara rätt stor den med! Jag förstår inte hur man ska göra då? Måste man hämta ut bagaget och sen checka in det igen? Eller går man bara till gaten? Hoppas jag hittar någon som åker samtidigt! Ska du på något läger innan eller åker du direkt från Sverige?
Ja, att säga hejdå kommer vara hemskt! Men försöker umgås så mycket med alla nu och det är ju "bara" för ett år. Vad skönt att din familj är bra!! Min är också helt underbar!

Jag åker den 26e augusti till NY och till min familj den 30e. Du? Kram

Louise Eklund

2014-07-18 @ 19:42:34
URL: http://www.skydreamer.blogg.se
Postat av: Mimmi

När man mellan landar i USA måste man nog hämta ut väskorna och checka in de igen. Men om du tillexempel flyger ARL - JFK med mellanlanding i London kan du säkert checka in bagaget hela vägen.
Men annars finns det mycket folk som kan hjälpa dig på flygplatsen! (:

Jag flyger den 9:onde till USA och min värdfamilj, ska alltså inte på något läger i varken Sverige/USA.
Ska dock sova en natt på ett hotell i Chicago och vet inte hur det ska gå till! haha, lite orolig här.. Men det ska nog gå bra! Fördelarna är ju att jag har 20 timmar mellan flyget från O'hare till Atlanta, så får sova ikapp lite på hotellet! Så förhoppningsvis ser jag inte ut som en zombie när jag kommer fram!

Kram!

Svar: Fast jag mellanlandar när jag åker inom USA (åker New York-Denver-Seattle). Har hört att man inte behöver göra det då? Ska nog mejla explorius haha.

Det kommer gå bra på hotellet! Är det på flygplatsen eller måste du åka in i stan? Skönt ändå att få sova (som du säger) så du inte är lika jetlagged när du träffar familjen. Hur lång tid tar det att flyga?

Kram :)
Louise Eklund

2014-07-18 @ 21:45:51
URL: http://www.skydreamer.blogg.se
Postat av: Mimmi

Hotellet ligger på flygplatsen, så det är ändå skönt!
Första flighten från LHR➝ORD tar 8 timmar & 24 minutes. Sedan ORD➝ATL tar ca 2 timmar. Sista flighten från ATL➝FSM tar också ca 2 timmar.

Dag 1. 10 timmar totalt från Arlanda till O'hare.
Dag 2. 4 timmar totalt från O'hare till Fort Smith.
Så istället för att flyga 14 timmar på en dag, flyger jag 14 timmar på två dagar, vilket är skönt!

Jag kommer att vänta 2½ timme på Heathrow.
Sedan har jag 20 timmar på O'hare airport (hotell)
Sist har jag 2 timmar och 50 minuter på Atlanta, så det är helt ok väntetider! Totalt 25 timmar väntetid totalt..

Hur lång tid tar det för dig?

Svar: Tur att du får bo på hotell, det skulle vara sjukt jobbigt annars. Fast måste säga att det verkar rätt jobbigt att flyga 14 timmar på två dagar också. Jag får det ganska så bra.

Flyger Arlanda till New York (8h ungefär) och är där 5 dagar. Därifrån flyger jag till Denver (4 timmar) och får vänta ungefär en timme. Sen flyger jag till Seattle (3 timmar) och åker bil hem (1 timme)

Rätt skönt att ha dagarna i New York också eftersom tidsskillnaden är 9h från Sverige. Lycka till!! :)
Louise Eklund

2014-07-19 @ 22:51:09
URL: http://www.skydreamer.blogg.se
Postat av: Mimmi

Åh vad skönt!
Du kommer älska NYC, det är en underbar stad!
Hoppas du får ett toppen år!
Kram!

2014-07-27 @ 03:00:17
URL: http://www.skydreamer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu