Work Shadow

I min skola måste man varje år (eller bara i år för min del) bidra till samhället genom att ha 4h samhällstjänst och 4h work shadowing=prao. Nu är jag klar med båda, yay! Hjälpte min vmamma att städa kyrkan några gånger vilket räknades som samhällstjänst och idag var jag en hel dag i Seattle med en familjevän. 
 
Han heter Winslow och jobbar på KSTW-TV/ CW11 vilket är en lokal tv-station som ägs av CW (har Arrow, Gossip Girl, Supernatural mm). Eftersom han jobbar i Seattle blev det att gå upp väldigt tidigt, 5.30, vilket inte är så uppskattat under ett lov men men. Vi åkte bil dit och konstigt nog var det ingen rusningstrafik alls så vi var framme tidigt. Nu började det roliga. Vi åkte till en annan TV-station som är större och där fick jag se när de sände live-nyheter. Satt i studion bakom kamerorna och fick se hur allt gick till och pratade med nyhetsankarna eller vad det heter. Var hur coolt som helst och det var inte alls som jag hade trott att det skulle vara. Väderbilderna man ser i TV är egentligen en green screen och den som har vädret måste kolla på en liten skärm för att veta vad de pekar på haha. Det var också kul att se hur de hade sina "tv-ansikten/röster" och när kameran stängdes av blev de helt annorlunda. De satt och skrattade och skämtade ena sekunden, och när nedräkningen kom till 0 blev de helt seriösa och berättade om flygkrasher. 
 
När vi åkte tillbaka till vår studio fick jag sitta med Winslow som redigerar reklam och klipp. Det är sjukt mycket arbete som ligger bakom bara några sekunder i rutan! När han var tvungen att göra tråkjobb fick jag se första avsnittet på två serier som inte har börjat sändas än! Hur coolt som helst, två helt nya serier som kommer komma ut under våren och jag har redan sett första avsnittet haha. Vet vad jag kommer kolla på snart...en av serierna var superbra!
 
Kom inte hem förrän vid sju så det blev en riktigt lång dag, men det var också en riktigt rolig dag! Nu måste jag bara skriva en rapport om det...buuu. Hur som helst, nyårsafton imorgon och jag är excited. Har inga speciella planer men ska äta prinsesstårta som vi köpte på IKEA igår (japp, jag var där igen haha). Om vi inte hörs innan dess, gott nytt år Sverige! 

Random bild från datarummet 


Där vi såg inspelningen 


MJ (väderkvinnan), jag och Winslow. Kanske min nya karriär haha

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu