Weekend in Seattle part 2

Vaknade upp söndag morgon efter en skön sovmorgon. Gjorde frukost och chattade lite med mamma. När Ally vaknade upp och vi hade gjort oss i ordning åkte vi till Pike Place med en av hennes roomates. Gick runt där ett tag, lite som en marknad. Kollade på grejer men köpte inget, och i stället gick vi till the Original Starbucks (alltså världens första starbucks). Inte så crowded som förut och efter bara 15 minuter eller så fick vi våra kaffe. Eller jag drack en gingerbread steamer som var gudomlig!! Med våra koppar fortsatte vi gå runt down town och shoppade på Ross, Forever 21, H&M, Macy's mm. Vet inte varför men kände mig väldigt amerikansk jämfört med alla turister haha, kanske var det för att jag gick där med min starbucks och pratade engelska. Köpte en blus på F21, och strumpbyxor och dammrulle på HM, annars hittade jag inget speciellt. Efter all shopping var vi hungriga så vi gick till ett franskt bageri och åt en paj/croissant och en chokladcroissant, väldigt gott! Åkte tillbaka tilllägenheten där vi spelade gloom, ett spel som i vanliga fall tar en halvtimme men för oss 2 timmar haha. När vi väl var klara fick Ally och jag skynda oss att packa ihop för att hinna hem någotlunda tidigt. 
 
Hade två grymt bra dagar i Seattle tillsammans med Ally, så glad att jag fick vara där! Har inte riktigt varit inne staden förut, bara åkt bil eller gått korta streckor. Men efter att ha gått runt downtown och sett alla butiker, byggnader etc har jag blivit kär. Seattle är en underbar stad, som New York fast inte lika mycket folk haha. Kommer definitvt komma tillbaka hit även om 10/20/40/60 år!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu