Christmas Party #3

Lördagens fest var långt bort så vi bodde över hos min mormor och morfar. Dessutom hade vi en julfest med den närmsta familjen= 19 personer haha (bara syskon+kusiner...). Vid niotiden kom alla över för frukost, kanelbullar och egg casserole med bacon och korv. Sedan åkte vi alla till kyrkan vilket var kul då jag fick se hur det är i andra kyrkor än min egna. En än gång slås jag av hur annorlunda och roligare den är här, pastorn skämtar, vi kollar på film, några dansare hade uppvisning och de visade bilder från en ugly swater compitition. Sjöng julsånger, bad etc också och efter mässan var det fika. De hade dukat upp massor med kakor, cupcakes och tårtor! En väligt kul sak var att jag och Ally fick massor med komplimanger för "vår fina dans, vi är så uppskattade och talangfulla"! De trodde alltså att vi var dansarna under mässan och vi bara stod och garvade hahah. 
 
Vi åkte tillbaka till mormor och morfar där vi åt mer mat och hade paketöppning. Vi hade ett till white elephant och denna gång fick jag ett monopol haha. Vi hade även riktiga presenter då vi inte kommer fira jul tillsammans på juldagen. Jag fick kläder, strumpor, smycken och pengar. Alla ogifta tjejer fick också "grammie jamies", vilket är pyjamasbyxor som mormor gjort. Det är en tradition min familj har och i år var jag inkluderad i det här. Fick ett par jättesöta, rosa pyjamasbyxor och enligt tradition måste vi sova i dem natten till juldagen. Är jätteglad för mina presenter och det var så snällt av alla att ge mig det. Fick lika mycket som alla andra, precis som i en familj. Känns verkligen som jag är en del av den!! 
 
Trötta efter en lång helg av festligheter åkte vi hem och bara tog det lugnt!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu