Intervjun

Den åttonde september förra året skickade jag in en intresseanmälan till Explorius. Två dagar senare fick jag ett sms från en tjej som ville träffa mig och mina föräldrar för en intervju. Jag fick också några frågor som jag skulle fundera på. De handlade bland annat om vilka förväntningar jag hade på mitt utbytesår, hur jag ville att min värdfamilj skulle se ut, vad jag skulle göra om jag fick hemlängtan osv. Den andra oktober kom tjejen (som hette Ida) hem till mig och tillsammans med mina föräldrar fick vi information om Explorius och vad som händer under året jag är borta. Hon ställde några av frågorna som jag hade fått hem och sen fick mina föräldrar gå ut ur rummet. Nu kom den delen av intervjun som jag var mest nervös för: jag skulle svara på frågor på engelska. Det var hur lätt som helst! Hon frågade lite om vad jag gjorde på fritiden och vilka ämnen jag gillade mest i skolan. DU BEHÖVER INTE VARA NERVÖS ALLS!! Jag sa några ord fel och uttalade vissa helt knäppt men de förväntar sig inte att du ska prata helt perfekt (det är ju under året du är borta som du lär dig). Dagen efter intervjun fick jag ett mejl från Explorius som sa att jag var preliminärt antagen (din amerikanska organisation måste godkänna dig innan du blir helt antagen) och jag fick hem ett papper där jag tackade JA till min plats.
 
Det var berättelsen om min intervju. Om du snart ska ha din, ta det bara lugnt, det kommer gå superbra!!
                 
                       

Kommentarer
Postat av: towa

Hej! Ja såklart, länkar dig nu :)

2013-08-14 @ 21:30:27
URL: http://www.towab.blogg.se
Postat av: Mimmi

Hej!

2013-08-19 @ 02:18:53
URL: http://skydreamer.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Självklart kan vi göra ett länkbyte, har länkat dig nu! + gjort om lite på bloggen så om du vill säga en åsikt skulle de vara kul!
kram!

2013-08-19 @ 02:19:52
URL: http://skydreamer.blogg.se/
Postat av: Felicia Forsgård

Känner verkligen igen mig på det där med uttala fel osv. Jag var på min första intervju idag med Explorius. Var så himla nervös inför den engelska delen och sa vissa saker verkligen helt knäppt osvosv.. Sa t.o.m "asså" och "liksom", hehe. Får väl bara hoppas på det bästa då jag verkligen vill åka med Explorius 15/16! Kraaaam!

Svar: Åh vad kul att du ska åka!! Är det till USA? Haha ja alltså alla småord, jag kommer nog råka säga dem när jag är borta med. Lycka till, och du kommer alldeles säkert åka med explorius, de är jättebra! Kram :D
Louise Eklund

2014-05-30 @ 21:01:32
URL: http://fforsgard.blogg.se
Postat av: Felicia Forsgård

sv; Ja, USA blir det! Tack så jättemycket, hoppas verkligen det! Man blir alltid så nojjig när det blir lite fel bara, haha! Ska bli jättekul att följa ditt år. Massa kramar (igen) :)

Svar: Tack, betyder mycket att du säger det! Om du har någon fråga är det bara att kommentera så svarar jag så fort som möjligt! Kramar igen haha :)
Louise Eklund

2014-05-30 @ 22:03:21
URL: http://fforsgard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu