My classes

Nu är det ju en bit in i terminen så tänkte skriva lite om mina classes och vad vi gör där. 
 
1st Period: Spanska 2
Väldigt lätt klass för den som har haft spanska i Sverige i några år. Vi lär oss matord, olika tempus etc. Hur vi lär oss dem är väldigt olikt från Sverige, då det mer är lek här. Vi spelar bingo och battle ship för att lära oss glosor, översätter ord som Mrs. Jones säger på en liten white board-tavla, eller har tävling vem som kan skriva ordet snabbast på tavlan. Vi börjar även varje class med att svara på några enkla frågor som repitition från tidigare (så himla smart så man inte glömmer bort grunderna när man lär sig svårare saker).
 
2nd Period: Culinary Essentials 1
Är så himla uttråkad här!! Det ska vara som hemkunskap, men det ända vi kommer lära oss är att gör ägg på 10 olika sätt, french toast, och bacon. Vi har hittills bara lärt oss saftey, typ håll kniven i handtaget (nej jag skämtar inte, det var en seriös fråga). Vår lärare pratar om att man inte ska äta kött som är medium då man kan bli sjuk... Trots det överlever vääääldigt många när de beställer det på en restaurang. Nej usch, önskar jag kunde byta men det finns inget annat att göra så är rätt stuck. Hoppas det blir lite roligare när vi får "laga" mat.
 
2.5 Period: Careers
Oligatorisk klass som hela skolan har varje torsdag och fredag. Vi fokuserar på college, och vilka klasser man ska välja till senior year. Freshmens och sophmores vet jag inte vad de gör, men senior jobbar med college applications, och cv:n. För det mesta gör vi inget dock, så det är 25 minuter med mobil eller prata med Mr. Gillman. 
 
3rd Period: Marine Biology
Samma som förra terminen, och fortfarande ganska så kul. Vi lär oss om olika djurgrupper i havet, deras kroppsdelar och så. Ibland så dissikerar vi vilket är rätt kul haha. Börjar bli lite svårare djur nu, men tycker det är interessant så det gör inget. Älskar Mrs. Stewart, hon är så sarkastisk och driver med allt och alla. Har haft flera skrattanfall här!
 
4th Period: US History
Min favoritlektion av allt! Många hatar historia, men jag har alltid tyckt om det så kanske är därför. Sen lär vi oss ju inte så mycket om USA i Sverige så det är kul att läsa om deras utveckling, och hur de tänk i krig osv. Just nu håller vi på med andra världskriget, men från ett helt annat perspektiv än vad jag är van vid. Vi ser USA:s deltagande i Europa, men också om Pearl Harbor och kriget mot Japan. Läraren är superhärlig, och hon gör olika sorters uppgifter så man blir inte uttråkad!
 
5th Period: Video Production
Tror jag kommer tycka om den här klassen haha. Vi har hittills bara haft presentationer av olika skådespelare, den här veckan började de filma (såklart, när jag är borta). Mrs. Brown är lite läskig, men tror att det blir bättre när man lär känna henne. Mina kompisar som hade henne förra terminen älskar henne så jag tar det som en positiv sak. Hon har fram till i höstas jobbat i Hollywood så hon vet vad hon gör, och vi får massa skvaller om kändisar haha. Visste ni att Tyra Banks har en peruk, är jätteful utan smink, och vääärsta divan? 
 
6th Period: Comm. Arts 11 
Aka englska. Tycker inte alls om det vi gör här. Arbetsboken är tråkig, och jag förstår inte ett smack ibland (inte de andra heller, så det är inte jag som är korkad). Varje del avslutas med en essay och det är det roliga. Har skrivit massa essays som har varit interessanta och får bra kritik för dem vilket alltid är kul! Mr. Gillman är bäst, han gör det värt att komma till lektionen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu