9 december

I USA har man inga namnsdagar så det är en sak jag berättat om för min vfamilj. Jag vet inte hur vanligt det är i andra familjer men i min svenska så firar vi namnsdagar, med fika eller liknande. I alla fall så var det Anna igår, och både jag och min vsyster heter ju det vilket är lite kul. Vaknade igår morse och trodde det skulle vara en helt vanlig dag, men mina supersnälla vföräldrar hade gjort svenska pannkakor till frukost (med massa "amerikanska" toppingar haha) och hade köpt presenter. Hur gulligt är inte det? Fick ett par gossetossor och godis. Tycker det är så kul att även jag kan dela traditioner och min kultur, inte bara amerikaner som lär mig amerikanska saker. En riktigt bra start på dagen! 

Hade sedan lektioner som vanligt, åkte hem vid 2 för jag hade glömt mina träningsskor... och på kvällen åkte vi till kyrkan för choir rehearsal

Christmas character day i skolan. Jag och Bruna var tomtar. Fick massa kommentarer att jag var söt, även från främlingar. Älskar amerikaner ibland! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu