Hawaii Day 7+8: Hike, Luau, and Goodbye

Day 7
Sista dagen på Hawaii började med att hikea uppför Diamond Head. Innan vi fick börja gå hade vi uppvärmning tillsammans. En person gick in i mitten och visade en övning samtidigt som den räknade till 10 på sitt språk. Vi lyckades även få ett par killar från Japan att joina vår grupp, det var hilarious. När vi började vår hike insåg vi att det säkert var 35-40 grader, det fanns ingen skugga, och smarta som vi är hade vi inte tagit med oss vatten. Men vi körde på ändå och kom upp till toppen. Fick vatten från de smarta personerna i gruppen haha. Tog lite bilder och smög sedan ut på ett tak (förbjudet område, schhhh). Var häftigt att se ut över havet, Honolulu, och massa andra städer. När vi var klara sprang vi ner igen och sa hej på massa olika språk till de som gick förbi. Ibland lyckades vi välja rätt språk till rätt personer haha. Väl nere köpte vi pinacolada-smoothies som var amazing. Satt under träden, och väntade på de som inte hade kommit än. Tog massor med gruppbilder och gick sedan tillbaka till bussen.
 
Vi gick ner på stranden ett tag och njöt en sista gång att ha sand mellan tårna och bada i Stilla Havet. Gick sedan tillbaka till hotellet och började fixa oss för kvällen luau.
 
En luau är en hawaiiansk fest med massa mat och dans. Vi åkte till Paradise Cove vilket tog typ 2 timmar. På vägen sjöng vi alla länders nationalsång, hade International Idol, och lite trivia. När vi kom fram fick vi halsband gjorda av snäckor, och fick se lite uppvisningar. En kille klättrade upp i en palm och kastade ut blomor. Enligt "legenden" eller nåt så ska man tydligen bli kär om man fångade blomman innan den nuddade marken. Gissa vem som gjorde det?? Får se vem det blir hahaha.... Vi tjejer fick även några tatueringar som var fina. Vi åt en buffé med hawaiiansk mat, bland annat lila bröd. Satt tillsammans med mina vänner och hade det mysigt. Medan vi åt hade de en dansshow med hula och andra polynesiska danser. Vi fick även gå upp på scenen och lära oss huladans. 
 
När vi kom tillbaka till hotellet hade vi ett litet avresemöte. Alla hade fått tröjor med Hawaii 2015+ namnen på alla som var med. Vi spenderade en lång stund med att signera dem, och andra saker. Vi försökte stanna uppe så länge som vi kunde, men det var sent och vi behövde packa. Började säga hejdå till några, och det var jobbigt. Lyckligtvis skulle nästan alla med samma buss som jag på morgonen. 
 
Day 8
Vaknade klockan 4.45 på morgonen och packade det allra sista. Skrev en hejdålapp till mina roomies då de fortfarande sov. Gick ner till bussen och pratade med Emilie. Vi hade lite panik då Johann, Robin, OCH Cecilie inte kom. Killarna hann precis i tid, men Cecilie missade bussen. Vi satt och pratade lite grann, och sen kom vi fram till min terminal. Kramade om alla en sista gång och sa hejdå. 
 
Veckan på Hawaii är den bästa veckan jag har varit med om! Fick rikigt fina vänner som jag aldrig kommer glömma. Hoppas vi kommer ses någon gång igen, men tyvärr kommer det ju bli svårt. Hoppas se mina danskor i sommar, och kanske även mina tyskar. Vi har pratat om att träffas i alla fall, och förhoppningsvis kommer vi det
 
 
Noemi, jag, Emelie, och Cecilie
Danskorna och jag
 
 
 
 
 
Emmi och Emilie
Johann
Fan picture med Hawaiianska dansare <3
 
Alla tjejer får en tatuering
Robin
Mina härliga vänner jag umgicks med hela veckan <333
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu