Seattle och Forks

I fredags åkte jag upp till Seattle för att spendera dagen+ natten hos Ally. Vi åt lunch på campus vilket var häftigt! I cafeterian kan man välja mellan typ sju olika maträtter, och du får ta hur mycket du vill och blanda som du vill. De har också tre efterrätter plus massa kakor som du får äta hur mycket du vill av. Nästan tur att jag inte går på colleget, jag skulle äta alldeles för mycket hahaa. Men jag har bestämt mig för att college är mycket bättre än high school, och killarna är typ 1000 gånger hetare. 
 
Efter lunchen åkte vi till några butiker och shoppade. Plötsligt blev det soligt och jättevarmt (för att vara washington) så vi bestämde oss för att ta massa bilder. Vi åkte till en, för de flesta, okänd park som hade en view över the Seattle skyline. Vi åkte också till Kerry Park som har den typiska skylinen som många fotar. Efter det bytte vi om i lägenheten och gick ner till ån. Tog massa bilder där med haha. Var riktigt roligt, och fick massa fina bilder!
 
På kvällen mötte vi upp Anna och min vpappa som var på en convention och åt middag. Vi gick till the Cheesecake Factory (och checkade av den på min food bucket list), och oh my lantern vad gott det var!! Åt en pestopasta till huvudrätt, och såklart en cheesecake till efterrätt. Vi var tre personer som delade på den, och vi orkade inte ens hela... Bästa stället jag varit på hittills!
 
På morgonen vaknade vi upp och åkte till en stad nära Graham. Vi mötte upp min vmamma och åkte tillsammans mot Forks. Det är alltså "staden" där Twilight spelades in. Var västa fanet när jag var typ 12 så var ju bara tvungen. Vi stannade halvvägs för att äta lunch i en skandinavisk by, och det var kul att se några skyltar på norka, och vikingar som gick runt på stranden haha. De hade massa butiker med svenska barnböcker, faktaböcker, t-shirtar, och lite mat från sverige. 
 
När vi kom fram till Forks försökte vi hitta turistbyrån som skulle ligga på huvudgatan. Efter två minuter hade vi åkt igenom staden hahah. Så litet!! Hittade det tillslut och där fanns Bellas bil som vi tog kort på. Fick även en karta efter alla ställen som var med i boken (och lite från filmen). Vi såg Bellas hus, Cullens hus (som inte är samma som i filmen, det var ett litet B&B som såg fallfärdigt ut), La Push, sjukhuset, och skolan. Tog kanske inte mer än 40 minuter att se allt, och vi var inte så imponerade haha. Men det var kul att ha varit där och sett lite från filmerna. 
 
"Hemliga" parken
Kerry Park
Finaste Ally
 
 
 
Bellas bilar (den första är från boken tror jag, och den bakom mig är från filmen)
"Sätt en knappnål så vi vet var du är ifrån" Hahah finns ingen plats i hela Europa eller USA
Bellas hus
På sjukhuset
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu