Camping

I fredags efter skolan åkte jag på det årliga kyrkcampingen. Cirka trettio minuter från Graham ligger det en campingplats som många famijer från kyrkan åker till varje år. Jättemysig plats med berg och en stor sjö bredvid och tillsammans med alla härliga människor från kyrkan blev det en rikitgt lyckad helg! Vet att jag tjatar men jag älskar kyrkan här!! 
 
I fredags blev det mest att bara vara, spela spel (Michelle jag har ett spel vi måste köra när jag kommer hem. Som fyra i rad fast med kort, och jag kommer kunna vinna för en gångs skull haha). Pratade med många personer och hade det allmänt mysigt.
 
Igår hikade vi!! Några av oss tog bilen till Mount Rainier och slutmålet var ett vattenfall! Tog ungefär 2 timmar att gå upp för berget, och det var väldigt jobbigt. Det var väldigt brant och solen värmde på ordentligt med 30 grader sol. Vissa partier var i skogen och då blev det skugga vilket var skönt. Såg små vattenfall på vägen upp men inget slår den som var på slutet! Det är smält snö som rinner ner från berget och sedan ner i sjön vid campingen. Åt lunch vid ett lite mindre vattenfall och när vi var vid det stora fick vi oss en minidusch av vattnet som åkte ner. Små, iskalla droppar men gud vad skönt det var efter att ha svettats konstant i två timmar haha. Stod där en bra stund och bara njöt av utsikten som var otrolig. Tog knappt en timme ner sen och trötta åkte vi tillbaka mot campingen. 
 
Jag och de andra ungdomarna/unga vuxna gick till en badplats och hade det kul en stund. Det fanns många stenar att hoppa från och vattnet var kallt vilket var rätt så skönt faktiskt. Badade, solade och pratade innan vi gick tillbaka.
 
På kvällen gjorde vi upp en lägereld och hade en gudstjänst, grillade smores, sjöng och bara satt och pratade. Var uppe till två på natten tills några sa åt oss att det inte kunde sova, så vi fick släcka elden och gå och lägga oss också. Lika bra det egentligen eftersom jag måste fösöka komma in i skoltider. 
 
Vaknade imorse och packade ihop tälten. Samma personer gick till badet igen och sen åkte vi hem. Skulle gärna ha stannat där längre, det var verkligen skönt att bara ta det lugnt efter fösta skolveckan. 
 
Group picture innan vi började
 
Litet vattenfall precis i början
 
Lite av naturen på berget
 
Ett till litet vattenfall
 
Där vi åt lunch
 
 Och finally, det stora vattenfallet!
 
 
 
 
Vår lägereld
 
Är det någon som sett det här innan? Popcorn i en stekpanna (färdigköpt)
 
Som sedan börjar poppa när man har den över elden. Tyckte det här var jätteroligt haha
 
När vi släckde elden. Så himla fint!
 
Några av tälten 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu