Hawaii Day 5- Snorkeling and the Mall

Fick en skön sovmorgon den här dagen då halva gruppen gjorde extraaktiviteter och resten av oss det vanliga. Vi åkte till Hanauma Bay, ett känt snorklingsställe. Fick åka dit i minivans då bussar inte var tillåtna eller nåt sånt, och vi hade en rolig chaufför. Han hade en liten tour med vad vi såg, och pekade ut vart kändisar som Oprah hade sina semsterhus. När vi kom dit var vi tvugna att se en film om the reef etc och även fast filmen var tråkig var musiken så himla rolig. "Don't step on me, under the sea. When you tread on me, the ocean ohana, you're stepping on me" var en av dem, och sen fanns det en till om "don't feed me" men vi kommer inte ihåg texten på den tyvärr. Vi gick ner en brant backe till stranden, lämnade våra grejer och gick i. Även fast det var lite coolt att se tropiska fiskar kan jag inte säga att jag gillade det. Min fiskfobi är for real. Fiskarna vägrade röra på sig när jag kom, och jag övervägde att skada mig på revet (the reef, är det ett rev?) när jag blev fångad mellan det och en fisk. Då man gör illa sig ganska mycket visar det hur mycket jag hatar fiskar. De andra tyckte i alla fall om det, och några såg till och med sea turtles! Lite avis på det...
 
Efter ett par timmar åkte vi tillbaka till hotellet och gick ut för att köpa lunch. Vi hade en timme på oss innan vi skulle iväg på nästa grej, så vi tänkte att det var lugnt. Det var bara det att vi inte hittade en endaste restaurang... Visst fanns donken, men vi ville ha något halvnyttigt. Slutade med att vi köpte svindyra smörgåsar och fick springa till hotellet där vi precis kom i tid. 
 
Vi gick alla till en park där några började spela soccer, men stannade inte länge då det var tråkigt haha. Vi gick tillbaka och gjorde oss i ordning för kvällen då vi åkte till USA:s största utomhus mall! Shoppingen var tråkig, men jag och Cicile gjorde bästa pranket mot Noemi (jag hoppas hon inte läser det här haha). Noemi gav sitt nummer till en kille på Hollister, och sprang därifrån. Han skulle aldrig ringa henne, men jag och Cicilie gick dit och bad honom smsa henne på kvällen. Han agreed, och medan vi gav honom info om Noemi undrade hon hur tusan han visste hennes namn osv. Vi hade så himla kul åt det, och hon vet fortfarande inte hur han kunde veta saker hahaha
 
Vi åt på Bubba Gump, och spelade ett trivia om filmen. Riktigt god mat, och vi fick chokladtårta till efterrätt vilket var awesome!
 
Hanauma Bay
From the top
Panorama
Emelie och Johann
Coolaste skandinaverna!
Johann inne på VS. Han plockade upp dem och frågade vad det var, och sen om han skulle köpa dem till sin mamma...Vi grät av skratt :´)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu