Second Semester

Idag var första dagen på nya terminen, och den var nästan lika överväldigande som första dagen i höstas. Bytt tre lektioner av sex och jag hoppas verkligen att de blir bra! Läraren i culinary verkar sträng men rolig, dessutom är hon halvsvensk så gissa om hon gillade mig haha. Jag som trodde vi skulle laga massa mat hade helt fel. Under terminen kommer vi lära oss att laga smoothies, tio sorters ägg, och bacon bland annat. Advanced! Spanskan kan nog bli lite svår, men det ska bli kul. Vi ska lära oss dåtidsformerna som jag visserligen lärde mig förra året, men aldrig riktigt förstod.. Kanske denna gång? Video production är jag mest nervös över. Läraren verkar jättedum och det verkar som att man måste vara duktig redan innan för att bli godkänd. Jag som aldrig filmat med mer än min iPhone haha. Hoppas det känns bättre imorgon!
 
Fick också reda på detaljer kring the spring play! Vi kommer göra "London Suite" och auditions är om två veckor. Jag hoppas verkligen att jag får vara med, alla i dramagänget är så snälla och roliga och jag vill lära känna dem mer! Halva gruppen är redan mina vänner, men det skulle vara kul att spendera mer tid tillsammans! Så nu ska jag försöka hitta en bra monolog att memorera, och sen får ni hålla tummarna för mig att de tycker jag är bra! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu