Highlights

Mycket och lite har hänt den senaste veckan, men här kommer lite höjdpunkter!
 
Hela förra veckan hade vi grupparbete i US History så vi satt i biblioteket varje dag. Det var verkligen jättekul (inte själva uppgiften haha) för jag lärde känna några fler i klassen. Inte för att vi inte pratat förut, men nu satt vi bara och pratade om allt möjligt och innan jag visste ordet av det hade jag planer lördag kväll. Så Sam kom och hämtade upp mig och sedan åkte vi vidare till Deandre. Vi bestämde oss för att åka till Red Robin för att äta middag tillsammans, och det var lite extra kul då den restaurangen var på min Food Bucket List. Det är mainly en hamburgerestaurang och vi satt där i några timmar och pratade haha. Tyvärr är det många amerikaner som har curfew, alltså en tid de måste vara hemma. Efter som vi hade ätit så länge fanns det inte mycket tid att göra annat på så vi körde bara runt utanför stan. Satte värmen på högsta temperatur, öppnade alla fönster och radion var på, riktigt kul hahah. Hade en sån kul kväll även om den blev ganska kort, stunder jag kommer komma ihåg länge!
 
Efter skolan i måndags gick jag, Bruna och Kate till Starbucks. Kom ihåg när jag kom hem att det var min första riktiga fika sen jag kom till USA haha, åt en croissant och drack caramel frappuccino. Vi satt där i närmare två timmar och pratade om värdfamiljer, skolan, killar och massa struntsaker haha. Dessa två tjejer är mina bästa vänner och jag kommer sakna dem som crazy när jag åker hem! Som tur är kommer Kate flytta till St Petersburg så vi kommer "bara" ha 1,5 timmes flyg till varandra! Svårare blir det med Bruna, men att åka till Basilien i några veckor är inget jag klagar på haha. 
 
Idag åkte jag, Kate, Bruna, Kaitlin, Sophie, Marie och Jen hem till Kate och Kaitlin. Några av dem hade ett arbete i engelskan och "bakade" cupcakes. Inom "" för jag tycker inte bakmix är att baka. MEN vi andra kollade på, provsmakade och gjorde lite annat. Hade en stunds panik då jag inte hittade min mobil någonstans. Vände upp och ner på hela huset och blev osäker på om jag ens hade den med hem till dem. Vi kom fram till att jag måste ha glömt den i skolan så vi åkte tillbaka dit och jag sprang till mitt skåp. Rev ut allt, och tror ni den är där? NEJ, så jag börjar nästan gråta och vi springer till vaktmästaren och kollar i lost and found. Var den där då? Nej... Jag har sån himla panik, men det finns ju inget annat att göra än att åka hem. Ringer mobilen för femtioelfte gången, men hör ingenting. Helt plötsligt kommer Marie med den i handen! Någon hade flyttat på den och lagt den under en korg??? Lättnaden var tydlig i alla fall haha. 
 
Det var väl det roligaste som hänt under veckan. Skolan har varit extra tråkig då det snart är ny termin och jag är klar med allt. Men men, hoppas det blir roligare då och har lite nya klasser som jag förhoppningsvis kommer gilla!

Sam and I


In the car


Så coola we know!


Det är så galet dimmigt varje dag! Ibland kan man inte ens se några meter framför sig!


Anna och jag har gjort oobleck vilket är corn starch (majsmjöl?) och vatten. Det häftiga är att om man trycker på det är det solid, men om man sakta trycker i fingret så är det liquid haha. Låter kanske tråkigt, men vi hade roligt en bra stund


Bästaste <3


Kommentarer
Postat av: Felicia Fischer Berg

Hej, jag undrar ifall du är intresserad av ett länkbyte? Jag är nämligen också en utbytesstudent :) I sådana fall menar jag i arkivet i menyn där det ligger ett annat gäng utbytesstudenter!

Svar: Absolut, har lagt till dig nu :)
Louise Eklund

2015-01-19 @ 05:22:56
URL: http://feliciafischerberg.blogg.se
Postat av: Felicia Fischer Berg

Hej, jag undrar ifall du är intresserad av ett länkbyte? Jag är nämligen också en utbytesstudent :) I sådana fall menar jag i arkivet i menyn där det ligger ett annat gäng utbytesstudenter!

2015-01-19 @ 05:23:31
URL: http://feliciafischerberg.blogg.se
Postat av: Felicia Fischer Berg

Det var inte meningen att kommentera två gånger haha!

2015-01-19 @ 05:24:05
Postat av: Felicia Fischer Berg

Det var inte meningen att kommentera två gånger haha!

2015-01-19 @ 05:24:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu