The past few days

Lokal tid: 00.26
 
Har nu varit i Graham i ungefär två dagar och hittills är det väldigt bra! Som jag skrev igår var vi i kyrkan och det var så himla roligt, vill dit igen! Det var så annorlunda mot de gudstjänster jag har varit på, barnen sprang runt och lekte, folk pratade med varandra hela tiden, pastorn jämförde bilbeltexter med nutid på ett så roligt sätt att alla satt och skrattade. Glöm tråkiga psalmer, här är det ett liveband som är riktigt grymma. Visserligen var det krista sånger men det kändes inte som det, det var bara bra musik. Hälsade på många härliga människor som jag tror jag kommer ha riktigt kul med och de var väldigt intresserade av Sverige och våra traditioner (berättade bla om att vi på halloween kastar toalettpapper på varandras hus). I helgen ska vi även och campa några familjer i kyrkan. Vet inte rexaktt vad vi kommer göra med lägereld, bad och hike kommer nog hinnas med!
 
Idag var det shopping som stod på schemat! Jag, Sandi (vmamma) och Ally (vstorasyster) åkte till olika malls och shoppade loss haha. Började på Forever 21 som var nästan lika stort som i New York där jag köpte ett linne och slutade på Kohl's där jag köpte ett par jeans. Vet inte om det var för att det är labor day men det var rea överallt, sparade 20 dollar (ca 140kr) bara på Kohl's! Alla affärer har i alla fall alltid en clearance där man hittar massor med reafynd och erbjudanden. Till exempel på F21 hade de "köp en, få en på köpet" och det var tre rum med det! Hittade många saker men alla var för stora och jag orkade inte leta efter mindre storlekar så får fynda mer nästa gång. 
 
På kvällen kom min vpappas föräldrar över på bbq, så härliga människor! Min vfarmors pappa kom från Sverige så vi pratade om det, deras får och lite annat. Hoppas att jag kommer träffa dem snart igen! 
 
Imorgon ska jag åka och kolla lite på skolan och vart jag kommer ha mina classes. Körde förbi en snabbis idag och herregud vad den är stor haha. Hittade mitt schema på internet idag också så den kan se lite längre ner. Har min första dance practice imorgon och det ska bli så roligt att träffa tjejerna där och börja träna till football season!
 
Denna bild är tagen från min trädgård, hur sjukt är inte det???? Så galet fint, älskar verkigen Washingtons
natur! För er som undrar är detta Mount Rainier, en vulkan som ligger strax utanför Graham.
 
Som efterrätt gjorde vi Ouigui vilket är browniesmet värmt i mikron 30 sekunder så det blir lite smet och
lite brownie. Stoppade även i marabou apelsin vilket gjorde den ännu godare!
 
Mina classes jag kommer ta. Samma hela året förutom period 2 då jag har keramik denna termin och 
hemkunskap nästa. Kommer skriva mer om dem när jag väl börjat skolan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu