Post departure

Lokal tid: 23.30

Hade post departure orientation idag med min local coordinator (Pam) och en till familj. Pam hostar dessutom två utbytesstudenter så vi var fyra där totalt; en kille från Kina, en tjej från Tyskland och en tjej från Thailand. Var hemma hos mig och vi pratade om skillnader vi märkt, roliga missförstånd och tråkiga saker som regler. Var kul att träffa andra utbytisar och värdfamiljer, vi har olika bakgrund men ändå gemensamma upplevelser. Var kul att jämföra våra länder då tex killen från Kina tyckte att man har mer frihet i USA medan jag tycker att det är mycket mer regler här. Var ett ganska kort möte så jag hoppas vi träffas snart igen! 

När de andra åkt hem åkte jag och min vmamma till kyrkan och städade lite. Min vpappa och systrar kom sedan med mat och vi städade lite till. Efter det åkte vi och spelade minigolf. Älskar att spela det och det var kul med andra banor än de man är van med från Sverige. Det var jämt men det slutade med att jag vann med ett slag över vpappa och ena vsystern. Alla fick dessutom ett band efteråt med sin placering. Om man fick bollen i ett rör på sista hålet får man en statyett, lyckades inte den här gången men hoppas på nästa! 

Åkte hem och strax efter kom min vmorbror och kusin över för att sova här en natt. Lärde även dem vändtian och de lärde mig och min familj "nothing" som också är ett kortspel.

En av banorna var byggd runt ett träd och rötterna var hinner både över och under banan









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu