Late Start

Lokal tid: 19.38
 
Fick sova ut idag och herregud vad underbart det var! Började 9.30 i stället för 7.30 så sov extra och tog det lugnt på morgonen. Brukar i vanliga fall snooza så länge jag kan och sedan stressa för att hinna fixa mig, äta frukost och gå till bussen, men idag  var det chiiiiill. Och hur blir det då med lektionerna i skolan? Jo, alla lektioner är 30 minuter eftersom vi måste sluta samma tid haha. Gjorde inte så mycket på lektionerna, hade quiz i algebra och fick beröm av läraren för jag var den enda som visste hur man gjorde på ett tal. Fick veta att vi har ett quiz i marrinbiologi på fredag vilket jag verkligen inte ser fram emot. Förstår inte så mycket på den lektionen men jag hoppas att jag blir godkänd! 
 
Efter skolan åkte jag och Jennifer hem till mig och kollade på min vfamiljs favoritfilm "The Princess Bride" som var rätt så bra. Från 70-talet så effekterna var roligt dåliga men storyn var mysig. När filmen tog slut var Jennifer tvungen att åka hem men min vmamma hade tagit fram ingredienser för korv stroganoff så hjälpte till att göra den. Var mitt recept från Sverige och det smakade faktiskt likt den mamma brukar göra. Hade ingen falukorv såklart men åt en annan korv som var kryddstark och passade bra till. Tänkte ta en bild men vi var alla för hungriga för att vänta på maten haha, det får bli en annan gång.
 
Pluggat lite engelska nu, gjort i ordning min lunch och ska läsa lite anteckningar i biologin. Sen blir det nog att sova, är trött trots min sovmorgon. 
 
Har slutat i danslaget av lite olika anledningar men joinade cross country-laget i stället. Har min första practice imorgon så vi får se hur det går. Att springa är inte min favoritgrej men måste träna något för att inte bli fet (and I would, maten är alldeles för god här) och det ska bli kul att träffa nya människor! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu