Jobbiga dagar

Lokal tid: 19.43

Igår var en dålig dag, höll inne tårarna hela dagen men under practice brast det. Vet inte om det var hemlängtan eller inte men känner mig väldigt gråtig just nu. Har kul med vänner och familj men helt plötsligt kommer bara en känsla av ledsamhet över mig. Försöker dock göra saker och prata med kompisar, känns lite bättre då. Life as an exchange student isn't always perfect bara så ni vet. Precis som hemma i Sverige har man bra och dåliga dagar.

Har varit lite bättre idag även om jag fortfarande känner mig ledsen. Hade det rätt lugnt på lektionerna och satt och pratade med folk och gjorde upp planer för de kommande dagarna/veckorna. Gjorde klart min skål i pottery och tror vi snart kan börja måla våra ansikten! Allt tar väldigt lång tid då det ska torka, brännas, måla, torka och brännas igen. 

Satt och pratade hela biologilektionen då vår lärare var borta. Har alltid så konstiga konversationer med killen som sitter bredvid mig, han tycker Sverige och framförallt vår mat är knäpp. Han tyckte till och med att chokladbollar såg äckliga ut, måste nästan göra några stycken så han får smaka haha. 

Lunchen är som vanligt det bästa under dagen då jag sitter med helt underbara vänner! Har inga lektioner tillsammans så lunchen blir alltid extra kul och vi pratar non stop. Planerat att åka och kolla på homecoming dresses snart, 18 oktober smäller det! 

Eftermiddagen rullade på och hade ett lugnt träningspass då alla utom jag tävlar imorgon. Måste göra 10 träningar innan jag får vara med men kommer ändå vara där och träna och peppa de andra. Practice slutade en timme innan bussen kom så pratade med lite människor och en lärare. Kom hem och gjorde pasta med skinksås tillsammans med vmamma, riktigt gott blev det! 

Nu sitter jag i kyrkan och har precis avslutat choir practice. Har massa läxor att göra när jag kommer hem och sen blir det äntligen dags att SOVA!! Sov nio timmar i natt men har varit såååå trött hela dagen, kanske börjar bli sjuk, de andra tjejerna är det... 

I brist på nya bilder får ni denna med tre snyggingar i New York. Galet vad underbart det var där, saknar alla så mycket! 


Kommentarer
Postat av: Ditt största fan! :D

Louise allt blir bra!! Du är bäst!!! Kram <3333

Svar: Tack Amanda, love you!! Massa bamsekramar plutt <333
Louise Eklund

2014-09-24 @ 07:33:58
URL: http://amandahermansson.bloggplatsen.se
Postat av: Julia

Louise du kommer klara det, du klarar ju allt! Jag håller med Amanda, du är bäst <3 allt ordnar sig babe, puss och kram på dig!! <3 :** i love yoou!!

Svar: Ni är ännu bättre, vet inte vad jag skulle göra utan er!!! Massa pussar och kramar på dig med, älskar dig! <3333 :***
Louise Eklund

2014-09-25 @ 11:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu