Det kan bara bli bättre

Lokal tid: 21.03
 
Börjar komma in i mitt nya liv här i USA och det känns bara bättre för varje dag som går. Klagade lite i förra inlägget att det var svårt att hitta vänner och så men efter lite peppande från mina föräldrar bestämde jag mig för att vända på det jobbiga och tänka positivt. Redan andra lektionen lärde jag känna några personer som satt vid samma bord som mig och det visade sig sen att jag och en tjej har FYRA av sju lektioner tillsammans och en kille och jag har två lektioner tillsammans. Satt pch pratade hela lektionen (pottery med vikarie= får inget gjort) och på lördag ska vi till the fair tillsammans!
 
Dagen fortsatte och lärde känna roliga männikor på marinbiologin och vi sitter och pratar om Sverige vs USA. Roliga/konstiga konversationer kan man ha ibland, jag och en kille satt och pratade om att k:na i kök uttalas olika och varför. Han tyckte det var jätteirriternade tills jag påpekade att c:na i circus uttalas olika på engelska. Hahah ja det blir lite flummigt ibland.
 
På lunchen bestämde jag och några tjejer i kören att vi också ska till the fair, så blir att åka dit på torsdag också. Blir en trejde gång då jag och min vfamilj antgligen åker dit på fredag då vi är lediga från skolan haha. 
 
Har också fått beröm från lärarna i skolan vilket känns jättebra! Hur de visar det är dock väldigt annorlunda från Sverige, förutom att faktiskt säga att vi är duktiga får vi godis! Svarar man på en fråga får man godis! Hur galet haha? Och idag på US studies skulle vi fylla i alla stater på en blindkarta, imorgon får vi svaret på vem som vinner (och får ett pris...). Min lärare hade väldigt kul när hon gick runt och såg att jag var den som verkade ha fyllt i flest. Återkommer om jag som utbytesstudent vinner eller om en amerikan gör det. 
 
Ikväll har jag varit hemma hos pastorn och ätit middag+ övat med kyrkkören. Roligt var det och det är så skönt att ha saker att göra på dagarna/kvällarna. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu