18/9-2014

Lokal tid: 22.06

Vanlig dag idag, med alarm 5.27... Löste  och skrev ekvationer på matten, hoppas verkligen att det fortsätter vara så enkelt då allt är repetition från första året på natur. Orkar inte anstränga mig hehe. Hade ceramics efter och började på ett nytt arbete, tror det kommer bli en liten ljuslykta i slutändan. Ska göra en skål efter till mina ringar men hade för mycket lera nu för att få den i rätt storlek. 

Efter skolan hade jag min första practice med cross country-laget och det var ganska kul faktiskt. De andra i laget verkar snälla så hoppas att vi kommer bli bra vänner! Började med att springa en ganska lång strecka runt i stan, kom tillbaka till skolan och spurtade 4x150m vilket var jättekul! Älskar att ta ut alla krafter en kort stund, inte för länge bara haha. Avslutade träningen med styrkeövningar. Kommer ha träning varje dag efter skolan+ en del lördagar då de inte är obligatoriska. Min coach vill dock att jag ska vara med på de kommande lördagarna då jag måste ha 10 träningar innan jag får börja tävla och måste tävla minst 4 gånger innan säsongen är slut. Kändes väldigt bra att röra på sig och hoppas att jag kanske kan få upp min kondition lite grann. 

När träningen var slut åkte jag the activity bus hem vilket är en skolbuss som skjutsar hem alla som har tränat/band osv. Är inte samma rutt som på morgonen så fick åka runt till andra delar av stan innan jag äntligen kom hem. Tog bara 15 minuter extra så det var inte så farligt men kan säga att det var skönt att komma hem och sätta sig ner och vila ett tag.

Efter middagen bakade jag och vmamma kakor. Har post departure orientation på lördag och ska träffa de andra utbytesstudenterna+ värdfamiljerna i min organisation. Kul ska det bli och vi ska faktiskt vara hemma hos mig men ingen utom min coordianator vet vad vi ska göra så vi får se vad som händer. Bakade i alla fall kakor som vi kan bjuda på/ äta själva hehe, typ pepparkakor men inte så juliga. Goda var de! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu