Homecoming

Lokal tid: 16.40
 
Har nu upplevt en av de mest amerikanska sakerna som finns: Homecoming. Började i måndags och fortsatte hela veckan med olika klädteman. I fredags var det GK day så alla hade på sig skolans tröjor och färger. På kvällen var det football game, som vi vann igen! 42-14 mot Puyallup! Var ungefär som de vanliga matcherna, bara mer folk. 
 
Igår vaknade jag ganska så tidigt och började städa mitt rum och badrummet. Åkte till Starbucks med min local coordinator och pratade om skolan och värdfamiljen. Hon övertalade mig till att try out for basketball season. Får se hur det går hahah.
 
Åkte hem igen och fortsatte med städningen. Nu undrar ni väl kanske varför jag gjorde det dagen för homecoming? Jo för alla tjejerna i min grupp kom över och vi hjälptes åt med att fixa oss inför dansen. Vi trodde det var lugnt med 2,5h innan killen+ fotografen kom, men när klockan var halv fyra var fortfarande inte alla klara haha. Stressigt men samtidigt väldigt roligt. Spelade musik, åt kakor och sminkade/fixade håret på varandra. När vi var klara var det dags att ta foton. Vi hade från början planerat att våra mammor skulle ta dem, men sen joinade en tysk utbytesstudent vår grupp och hans värdmamma är en fotograf så hon tog så sjukt snygga bilder. Så himla snällt av henne att göra det och vi fick alla bilder gratis!
 
Åkte mot restaurangen där vi mötte upp några av tjejernas dejter+ ett par tjejer till. Var så roligt och hade det hur bra som helt. Åt en supergod hamburgare, och lyckades med att INTE spilla något på min klänning! Success
 
Sen var det dags att åka till skolan där dansen hölls. Fick först vänta 20 minuter på att få komma in då de kollar allas ID, biljetter samt våra betyg. Har men 2+ F får man inte komma men folk försöker ändå så de har vakter vid dörren som kollar allt. Är inte så imponerad av dansen, det var inte det roligaste om man säger så. Grinding är i stort sett den enda "dansen" som dansas och musiken är inte direkt bra. De spelade dock Icona Pop så då blir man sådär patriotisk som man bara är när man är utomlands haha. Nej, dansen var inte speciellt kul men en amerikansk sak jag nu upplevt!
 
Prick 11 tändes alla lampor, och alla dekorationer revs ner. Jag skämtar inte, prick 11 när dansen slutade haha. Åkte hem till Kaitlins home där vi hade sleepover. Somnade nästan med en gång men det var mysigt ändå. Vaknade tidigt imorse då vi alla skulle till kyrkan haha.. Har bara tagit det lugnt sen dess, bakat chokladbollar som jag ska bjuda min vfamilj på när de kommer hem. En riktigt lyckad helg är vad jag har haft! 
 
De proffessionella bilderna är för stora för att publicera på bloggen tyvärr så ni får nöja er med bilder från min kamera
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ditt största fan! :D

Ååh vad fin du är!!!!

Svar: Tack min fina Amanda <3
Louise Eklund

2014-10-20 @ 10:47:58
URL: http://amandahermansson.bloggplatsen.se
Postat av: Lissie

OMG FETT FIN LOUISE

2014-10-20 @ 18:15:16
Postat av: Lissie

OMG FETT FIN LOUISE

Svar: OMG THANK YOU BABE❤️
Louise Eklund

2014-10-20 @ 18:15:17
Postat av: Lissie

OMG FETT FIN LOUISE

2014-10-20 @ 18:15:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu