Careers fair

Lokal tid: 21.33

Lite annorlunda dag i skolan med halvtimmes lektioner och annan lunch. Anledningen var att det var careers fair där du under två timmar har careers. I den klassen förbereder vi oss för vår framtid med jobb/college/militären osv. Idag fick vi dessutom gå till the gym där ett tjugotal universitet och colleges representerades och gav information om kurser och allt vad man ville veta. För de allra flesta är det här viktigt då de börjar college om ett/två år, men för en utbytesstudent är det rätt ointressant. Jag har visserligen funderat på att plugga i USA efter jag slutat gymnasiet men det ändrades idag. Kollade priser och frågade om de hade stipendier för utländska elever. Trots det kostar det flera hundra tusen kronor, så mamma och pappa, ni kan pusta ut, det blir Uppsala för mig haha. Tacka vet jag Sverige med gratis skola, det är faktiskt en jättebra grej eftersom alla då har chansen att plugga vidare. 

Gick runt där ett tag och när vi kom tillbaka till klassrummet hade vi inget att göra så gjorde klart lite läxor och pratade med några människor. Eftersom alla lektioner var korta fick vi inte mycket gjort men det var skönt som omväxling. 

Hade 3rd lunch idag också (har 1st i vanliga fall) så satt med nya personer som var riktigt härliga. Pratade om allt och inget och det visade sig att vi hade några lektioner tillsammans. Tyvärr de där vi har bestämda platser men kan ju träffas lite innan lektionen börjar. 

Careers fair


Min smyckesskål är äntligen klar, jippi!  


Ett av de ställen där vi har XC, frontier park 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu