Classes

Min värdmamma skickade över en del papper till mig förra veckan som min skola i USA vill ha. Var lite blandade papper med bl.a läkarintyg, vaccinationer och fakta om mig. Inte så intressant men ett papper var verkligen det; pappret där jag ska fylla i vilka ämnen jag vill ha i höst! Det finns så galet många men tror jag vet ungefär vilka jag ska välja.
 
De flesta utbytesstudenter måste läsa English och US History, jag är inget undantag. Dock har jag två halvobligatoriska ämnen. Jag måste läsa en mattekurs och en sciencekurs, men jag får välja vilken jag vill inom de ämnena. Sen får jag helt välja två ämnen som jag vill ha på hösten och två som jag vill ha på våren. 
 
Matten har jag ingen aning om vilken jag ska välja, ska prata med min värdmamma och studievägledaren om de har några tips. På min skola har man inte blandad matte som vi har i Sverige med procent, geomteri, algebra, utan man läser antingen algebra, geometri eller pre calculus. Så ska fråga runt lite innan jag väljer den.
 
Som science ska jag troligen ha kemi då jag inte är jätteintresserad av fysik och har haft så mycket biologi. Fanns marinbiologi, zoologi och anatomi/psykologi också. Funderade på anatomi/psykologi men kemi känns roligare.
 
De fyra ämnena jag får välja själv kommer antagligen bli drejning, hemkunskap och kör (kören räknas som två då den är på ett år). Här valde jag ämnen som inte är så jobbiga då jag antagligen kommer ha fullt upp med de obligatoriska+ halvobligatoriska ämena. 
 
Det är inte helt säkert att det blir de här ämnena jag kommer ha eftersom jag inte vet om det är några klasser som är fulla. De som redan går på skolan valde för ett par månader sen så kan bli att jag måste välja nya.
 
Kommer förresten bli junior i höst. Blev lite deppig först men sen berättade en tjej att alla utbytesstudenter på skolan får göra alla senior-saker som senior prom och GRADUATION!! Så jag klagar inte haha
 
Seattle som jag kommer bo ganska nära (typ 45 minuter). Graham ligger närmare vulkanen i bakgrunden. 
Det är är nästan en bättre skyline än New Yorks måste jag säga.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marthina

Jag ska också åka som utbytesstudent 14/15, länkbyte? :) KRAM

Svar: Absolut :) kram
Louise Eklund

2014-07-03 @ 21:17:57
URL: http://nattstad.se/marthinaceline
Postat av: Cecilia Höglund

Hej!
Detsamma här, kommer också åka till USA och vara utbytesstudent.
Vill du göra ett länkbyte? :)

Svar: Såklart :)
Louise Eklund

2014-07-07 @ 14:23:56
URL: http://nebraskacation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu