Weekend in Seattle part 1

Fredag kväll åkte jag med min vfamilj+ farfar till Tacoma för att se en musikal. Var där för några månader sen och såg Shrek, nu var det "the Little Princess". Ganska bra musikal, ingen jätterolig story men sångerna var bra! Det är lite synd att det var på en fredag då jag går upp 6 på morgonen och musikalen är 8-10.30 vilket är so late for me. Somnade nästan till några gånger men men haha. Var en trevlig kväll med min vfamilj och med middagen innan kunde jag knappast ha haft en bättre fredag!
 
Lördag morgon sov jag ut ordentligt, höjdpunkten på veckan haha. Amerikaner är väldigt duktiga på att skicka julkort (varför gör inte vi det i sverige speciellt mycket, det är ju kul att få brev??) och gör ofta roliga teman till bilderna. Även min familj är inne på det här så vi klädde ut oss och gick ut i trädgården och tog kort. Tänker inte säga än vad vi var, men kommer lägga ut bilder så fort alla svenskar har fått sina. Ledtråd: Alla utom jag var amerikaner men vi är samtidigt en grupp... Den som gissar rätt får ett pris haha
 
Vid lunch åkte jag och Ally till the mall då vi hade rabattkort på Charming Charlie aka färgkodade butiken. Hittade en supersnygg väska för tolv dollar, i stället för 32 som den egentligen kostade! Vi åkte vidare och hamnade på IKEA där vi åt lunch, köttbullar såklart, och kollade runt lite. Köpte på mig julmust, lingonsylt och kakor så jag har till jul. Godiset skippade jag då jag har kvar från mina föräldrars paket, prinskorvar köpte vi också förra gången. Blir en liten svensk jul i år ändå! Med dessa två stopp klara åkte vi vidare mot slutmålet: SEATTLE! Ally bor ju där och lördag/söndag fick jag se staden och uppleva college vilket var helt awesome! När vi kom dit packade vi upp och gjorde chailatte, och pratade med en av hennes roomates. Gick sedan ut på en promenad till en bokaffär där de hade kaniner och en katt lös, så mysigt! Fortsatte mot gasworks park där det var en väldigt fin utsikt mot Seattle. Gick tillbaka hem och pratade om allt möjligt. Väl hemma lagade vi mat, tortellini..mums! 
 
Vid sju åkte vi downtown då jag gick på en muskial tillsammans med Kate (från GK) och hennes utbytisgrupp. Hon var så snäll som bjöd med mig, och det var kul att träffa andra utbytesstudenter från världens alla hörn. Hann tyvärr inte prata så mycket då vi satt utspridda i teatern men förhoppningsvis kommer jag träffa några igen! Vi såg i alla fall A Christmas Story och herregud vad bra den var!! 100 poäng av 10 möjliga, danserna, sångerna, skådespelet, allt satt perfekt! Riktigt proffsigt var det!
 
Ally och en annan av hennes roomates hämtade upp mig efter musikalen och vi åkte till en av Seattles must-sees. Det var en hamburgebar som heter Dick's som är 60 år och basically har samma pris nu som då. Allt kostade ca 1.5 dollar vilket är crazy billigt! Åt en cheesburgare och glass, billigare och godare än donken haha. 
 
Slutet av en lång dag spenderades framför tv:n med Mariocart. Efter några race gick vi och la oss. Fortsättning följer haha...

Gasworks park







Love this girl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu