Thanksgiving och Black Friday

I torsdags upplevde jag en av de mest amerikanska sakerna som finns, Thanksgiving. Har längtat efter den länge och det blev lika bra som jag hade hoppats! Dagen började med en lång och skön sovmorgon, det var ju ändå lov haha. Sedan åkte vi till sjukhuset och hälsade på min vfarmor och farfar, pratade en stund med dem och sen åkte vi vidare. Liten rolig grej bara, de har till och med starbucks på sjukhuset (Welcome to Washington people!). Själva middagen var hos min vkusin och hennes man. Totalt sett var vi 17 personer tror jag. Min vfamilj, vmormor/far, vfarfar, kusiner, moster, granne mm. Fullt hus, men det är bara kul! Åt MASSOR med mat, typiska rätter som green bean casserole, cranberries, sweet potatoes och såklart; turkey! Allt var så gott, speciellt sweet potato som är min nya favorit. Hade även dessert med pumpkin pie, apple pie och lite annat. Jag tog med vaniljsås som jag köpte på ikea, i USA har man inte det på paj (eller alls för den delen). Har aldrig varit så mätt tror jag, 14 timmar efter var jag fortfarnade inte hungrig. På kvällen spelade även Seahawks så tv:n var på såklart. En person av alla oss hejade på det andra laget så det var lite skämt här och där mot varandra. Seahawks vann, YAY!
 
Klockan 21 åkte vi till Kohl's för att inviga Black Friday som är en crazy sale! Affärerna har galna deals som köp en, få en gratis, 80% discount etc. Köpte lite kläder där och sen åkte vi hem. Vid midnatt åkte dock jag, Ally (vsyster) och hennes kompis till the mall för mer shopping. Varnades för att det skulle vara mycket folk och få köa i timmar, men inget sånt hände! Nästan lite besviken...nästan haha. Köpte ännu mer kläder, julklappar till alla och ännu ännu mer kläder. Det dåliga med reor är att man köper så mycket att det slutar med att man spenderat alla pengar ändå. Eller det kanske bara är jag hehe? Vid halv 6 på morgonen kom vi hem igen och vid halv sju gick jag och la mig. En riktigt bra dag/natt som jag önskar jag kunde uppleva igen!
 
Bread cornucopia (yes, hunger games här haha) är en tradition på TG
Syster, kusin, vmamma, morbror, kusinbarn och moster
The famous turkey!
Bordet börjar fyllas med mat...
Nästan alla är med på bild här tror jag!
Uppladdning för shopping
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu