New York dag 3

Lokal tid: 20.44

Bergochdalbanor, buss, film, mat och skratt blev det idag när vi var på Six Flags, en nöjespark där ordet lagom inte existerar. Roligt för många, lite mindre för mig som gillar Grönanstyle, men allt som allt var det en superrolig dag!

För att komma dit åkte vi buss i ca 1,5 timme och för att inte ha för långtråkigt kollade vi på "We're the Millers". När vi kom fram fick vi gå igenom en security check ungefär som på flygplatser och köa för att komma in. 

Åkte tre karuseller och även fast det låter lite hann de flesta faktiskt bara med max 5. Vågade inte med världens högsta frittfall eller världens snabbaste bergochdalbana (som hade en lutning på 90 grader en stund) men åkte två vattenbanor a la flumeride och Colorado på Liseberg fast som var mycket roligare. Dock är mina shorts och skor dyngsura och det kändes som man hade kissat på sig ett tag haha. Trotsade min rädsla och åkte en av de läskigare karusellerna som hette Green Lantern. I den stod man upp (!!!) och det var massor med loopar hela tiden, men även fast jag ville gå därifrån innan var det faktiskt väldigt kul efteråt. 

Käkade mat på ett asiatiskt ställe och än en gång var det jättegott (kommer gå upp massor det här året eftersom allt är gott)

Brände mig i ansiktet och på axlarna så har snyggaste linnebrännan just nu. Min värdfamilj kommer tro att jag är en tomat eller nåt imorgon haha. Och det är ju det, jag åker till min värdfamilj imorgon!! Åker 9.00 från hotellet och 17.12 är jag framme i Seattle. 7 timmar i luften blir det och ska mellanlanda i Denver, hoppas verkligen det kommer gå bra!! 

Kram på er, nästa gång vi hörs är jag i Graham i mitt nya hem! 

En liten del av Six Flags från parkeringen


Biljetten 


De hade redan börjat med Halloweendekorering i parken!!

Ville åka denna, men kön skulle ta flera timmar tyvärr. I bakgrunden ser ni frittfall och 90-graderskarusellen


Jag och Sofie efter Green Lantern


Love this picture på mig och Sofie

Mitt, Linas och Sofies rumpavtryck efter Colorado-kopian haha









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu